loading...
حرفهای رنگین کمانی
رمیصا فخاری فر بازدید : 58 یکشنبه 21 آبان 1391 نظرات (0)

 


عوارض مهم کاهش وزن سریع بر روی بدن

تقریبا همه ما علاقه‌مند هستیم که خیلی سریع و موثر وزن خود را کاهش دهیم و  معمولا نیز برای شروع و بعنوان سریعترین و آسانترین روش به سایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، بسیاری از سایت‌های مختلف روشهای گوناگون و متنوعی را برای کاهش وزن ارائه می‌کنند اما تقریبا هیچ یک از این سایت‌ها درباره اثرات مضر و عوارض جانبی کاهش وزن سریع بر روی بدن مطلبی منتشر نمی‌کنند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، کارشناسان تغذیه و سلامت تاکید دارند که راه‌حل‌های لاغری فوری معمولا مضر هستند و به بدن آسیب می‌رسانند مهمترین عوارض جانبی کاهش سریع وزن برای بدن عبارتند از:

- سلولیت: این واژه به ایجاد چین و چالهای پوستی در ناحیه شکم، ران‌ها و پاها اطلاق می‌شود. معمولا کاهش یا افزایش سریع وزن از عوامل اصلی بروز این چال‌های پوستی و سلولیت هستند.

- افزایش وزن: ممکن است در اثر رژیم‌های سخت و شدید وزن شما ناگهان به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند اما بدن در این حالت تلاش می‌کند که در شرایط کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی، کالری بیشتری جمع کند. در این وضعیت نخوردن بیش از اینکه مفید باشد به بدن آسیب می‌رساند و چه بسا که موجب افزایش وزن ناگهانی می‌شود.

- سوء تغذیه: این حالت در صورت بی تعادلی در رژیم غذایی بروز می‌کند.

- افزایش احساس گرسنگی: اگر مدت طولانی چیزی نخورید ولع خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده در شما تشدید می‌شود و اگر خود را زیاد گرسنه نگه دارید، پرهیز از مصرف این غذاها تقریبا غیرممکن می‌شود.

- کمبود انرژی: فقدان مواد مغذی در بدن در پی رژیم‌های سخت عامل کمبود انرژی است و در این شرایط احساس خستگی شدید می‌شود.

- ریزش مو: کمبود پروتئین‌ها و ریزمغذی‌ها هم چنین می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

- افسردگی: گرسنگی طولانی مدت از عوامل ایجاد کننده احساس افسردگی است.

- سخن آخر: وزن کم کردن مثل خوردن یک تکه کیک ساده و راحت نیست بنابراین با رژیم‌های غیراستاندارد و روش‌های بی‌منطق به بدن خود آسیب نرسانید. موثرترین شیوه برای لاغر شدن ترکیب ورزش با رژیم غذایی مناسب است.




گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

خانه های تمیز سیستم ایمنی بدن کودک را ضعیف می کنند!

محققان ادعا می کنند: پدر و مادرهایی که خانه های خود را زیاد تمیز می کنند کودکان خود را در معرض خطر ابتلاء حساسیت قرار می دهند.

به گزارش دیلی میل، شمار کودکان انگلیسی مبتلا به حساسیت به بادام زمینی در طول 20 سال گذشته دو برابر شده و این بیماری در میان کودکان طبقه متوسط جامعه بیشترین افزایش را داشته است.

دانشمندان با انجام مطالعه ای متوجه شدند که جوانان خانواده های ثروتمند از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند چرا که آنها در خانه های پاکیزه تری زندگی می کنند.

محققان در این مطالعه هشت هزار و 306 بیمار مبتلا به حساسیت به بادام زمینی را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر سندی ایپ متخصص آلرژی که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت گفت: در این بررسی مشخص شد که درآمد کلی خانواده با ابتلاءبه حساسیت به بادام زمینی در کودکان یک تا نه ساله ارتباط دارد.

طبق این مطالعه، ابتلا به حساسیت به بادام زمینی در سنین کودکی با رفاه خانواده ارتباط دارد اما این موضوع به افرادی که در سنین بالا به این بیماری مبتلا می شوند ربطی ندارد.

محققان همچنین متوجه شدند که حساسیت به بادام زمینی در مردان و اقلیت های قومی بیشتر است.

درحالیکه بسیاری از کودکان با افزایش سن مقاومتی در برابر حساسیت های غذایی پیدا می کنند تنها 20 درصد از آنها به این بیماری مبتلا می شوند.

حساسیت به مغز خشکبار مانند بادام زمینی معمولا موجب بروز مشکلات تنفسی و هر از گاهی نیز موجب مرگ می شود.

سال گذشته محققان دانشگاه های ادینبورگ و ماستریچت سوابق بیش از 400 پزشک عمومی را در انگلیس در فاصله زمانی میان سال های 2001 و 2005 بررسی کردند و شمار بیماران مبتلا به آلرژِی را مشخص کردند.

این مطالعه نشان داد که بیش از 25 هزار نفر در انگلیس در برهه ای از زندگی خود به حساسیت به بادام زمینی مبتلا شده اند.

همچنین مشخص شد احتمال ابتلا به حساسیت به بادام زمینی در کودکانی که مرفه تر بودند دو برابر هم سن و سالان فقیرتر خود بود.

نتایج این مطالعه در نشست سالانه کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمنولوژی منتشر شده است.



گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

قهوه موجب مثبت اندیشی می شود

دانشمندان می گویند نوشیدن قهوه به خوش بینی کمک می کند. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه روسی پراودا، دانشمندان آلمانی به این نتیجه رسیده اند که مصرف قهوه سرعت و دقت مغز در تشخیص کلمات با بار معنایی مثبت را افزایش می دهد.
دانشمندان دانشگاه «رور» آلمان در تحقیقی که روی داوطلبان 19 تا 32 ساله انجام دادند، متوجه افزایش شاخص های مربوط به شناخت کلمات مثبت در اشخاصی شدند که قهوه می نوشند.

به اعتقاد این دانشمندان، کافئین موجود در قهوه فعالیت سیستم مرکزی عصبی را افزایش می دهد، و مصرف قهوه به میزان کافی (دو تا سه فنجان در روز) موجب بهبود تفکر منطقی و سرعت واکنش های رفتاری انسان می شود. در عین حال وقتی عواطف مثبت یا منفی با یک شئی معینی در ارتباط باشند، خاطرات پایدارترند.

شناسایی تأثیر کلمات مثبت بر اثر تأثیر خاص کافئین بر بخشی از مغز که مسئول شناخت گفتار و زبان می باشد روی می دهد.

پیش از این، دانشمندان از تأثیر مثبت بوی نان تازه بر انسان به عنوان سمبل گرما و آسایش سخن گفته بودند.



گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

قلب انسان پیری را احساس می‌کند

نتایج یک مطالعه جدید که در نشست 2012 انجمن قلب آمریکا ارائه شده است حاکیست اگر ظاهر شما پیر و سالخورده به نظر برسد، قلبتان نیز پیری را احساس می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه معلوم شد افرادی که از چهار مشخصه ظاهری سالخوردگی شامل پس رفتن خط مو روی شقیقه‌ها، کم شدن و طاسی روی پیشانی، چروک روی نرمه گوش و بروز لکه‌های چربی زرد اطراف پلک، سه مشخصه را دارا هستند 57 درصد بیشتر مستعد حمله قلبی و 39 درصد بیشتر مستعد ابتلا به بیماری قلبی هستند.

به گزارش ساینس دیلی، دکتر آن تیبحائرگ – هانسن کارشناس اصلی در این مطالعه و استاد زیست شیمی بالینی در دانشگاه کوپنهاگ دانمارک متذکر شد:‌ نشانه‌های ظاهری و قابل رویت پیری و سالخوردگی منعکس‌ کننده سن واقعی بیولوژیکی و فیزیولوژیکی انسان هستند.این متخصصان با مطالعه روی 10 هزار و 885 شرکت کننده 40 سال به بالا که 45 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دادند، به نتایج فوق دست یافتند.

بررسی‌ها نشان داد که احتمال ابتلا به حمله قلبی و بیماری قلبی با اضافه شدن هر یک از این نشانه‌های ظاهری در تمام گروه‌های سنی و در هر دو جنسیت، افزایش می‌یابد. بعلاوه بیشترین خطر متوجه افراد 70 سال به بالا است که تقریبا چند مشخصه پیری را با هم دارند.



گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

هفت سال بیشتر عمر کنید

تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد ورزش کردن در سنین بالا می‌تواند عمر انسان را تا هفت سال افزایش دهد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، این تحقیقات حاکی است: ادامه انجام تمرین‌های ورزشی بعد از سن ۴۰ سالگی می‌تواند عمر انسان را بین ۲ تا ۷ سال افزایش دهد.

تحقیقات موسسه ملی سرطان آمریکا نشان می‌دهد: تحرک داشتن بعد از ۴۰ سالگی بر عمر انسان بین دو تا هفت سال می‌افزاید.

این تحقیقات نشان داد: صرف نظر از وزن، هر اندازه انسان تمرین‌های ورزشی بیشتری انجام دهد؛ عمرش طولانی‌تر می‌شود.

استیون مور (Steven Moore) یکی از شرکت کنندگان در این تحقیقات گفت: رابطه‌ای قوی بین ورزش و عمر وجود دارد و اگر تا به حال هیچ‌گونه فعالیت ورزشی انجام نمی‌دهید؛ باید بدانید که چند دقیقه ورزش روزانه چه بسا عمر شما را به طور چشمگیری زیاد می‌کند.

وی تصریح کرد: ورزش می‌تواند عمر را از طریق کمک به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کشنده افزایش دهد.



گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

مصرف بيش از حد ميوه ممنوع!

خواص و ارزش غذايي ميوه ها به اين معني نيست كه هر چه بيشتر ميوه بخوريم سالمتر خواهيم بود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ارزش‌های غذایی میوه ها شبیه سبزی ها است واین گروه نیز ویتامین ها واملاح معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کنند و با خاصیت آنتی اکسیدانی از بروز سرطانها پیشگیری می کنند. 

میوه‌ها مقداری قند دارند به هنگام مصرف زیاد انواع میوه، قندشان در بدن باقی مانده و ضمن تجمع چربی اضافی دربدن، اضافه وزن وچاقی، سیری کاذب هم ایجاد می کند که این خود می‌ تواند از مصرف متعادل دیگر مواد غذایی جلوگیری کند. 

گاهي ميوه‌ها حتي تا مرحله پژمردگي کامل نيز نگهداري شده و زماني به مصرف مي ‌رسند که تقريباً تمام ويتامين خود را از دست داده‌اند بنابراين بهتر است ميو ه ها به مقدار كم و براي مصرف كوتاه مدت تهيه شوند. 

مصرف خود میوه کامل به دلیل داشتن فیبر بیشتر مناسبتر از مصرف آب آن میوه است همچنین مصرف روزانه ۵ میوه متوسط توصیه شده است یک میوه متوسط درحدود ۶۰ کالری انرژی دارد بنابر این برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید اعتدال درمصرف میوه ها هم رعایت شود. 

نکته: بهتر است میوه ها به مقدار كم و برای مصرف كوتاه مدت تهیه شوند ضمنا به خاطر داشته باشید كه آب میوه های تجارتی به هیچ عنوان جای میوه های تازه را نمی گیرند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2692
  • کل نظرات : 185
  • افراد آنلاین : 121
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 287
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 1,141
  • باردید دیروز : 291
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 2,370
  • بازدید ماه : 6,633
  • بازدید سال : 30,388
  • بازدید کلی : 286,390