loading...
حرفهای رنگین کمانی
رمیصا فخاری فر بازدید : 54 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

 

حدود دو سال قبل من و همسرم در غرب مدیترانه سوار بر کشتی مسافربری پرنسس شدیم. موقع شام متوجّه خانم سالمندی شدیم که کنار نرده های پلکان در سالن اصلی غذاخوری نشسته بود. ضمناً متوجّه شدیم که کلّیه کارکنان، افسران کشتی، مستخدمین، پادوها و غیره به نظر میرسید که با این خانم خیلی آشنا هستند.  از مستخدمی که سر میز ما آمد پرسیدم که این بانو کیست و انتظار داشتم که مثلاً بگوید صاحب کشتی است؛ امّا او گفت که فقط میداند که در چهار سفر اخیر این کشتی پشت سر هم مسافر آن بوده است.
یک شب، موقعی که سالن غذاخوری را ترک میکردیم، نگاهمان در هم گره خورد و ایستادیم تا سلامی بکنیم.  بعد گپی با هم زدیم و من گفتم، "میدانم که شما در چهار سفر اخیر این کشتی مسافرش بوده اید." جواب داد، "کاملاً درست است." گفتم، "متوجّه نمی شوم." و او بدون درنگ جواب داد، "ارزانتر از خانۀ سالمندان است."
بعد توضیحات زیر را به گفتار پیشین خود افزود:
در آینده خانۀ سالمندانی برای من در کار نخواهد بود.  وقتی پیر و فرتوت شوم، سوار بر یکی از کشتی های مسافربری شرکت پرنسس خواهم بود.  متوسّط مخارج خانۀ سالمندان روزی دویست دلار است. در مورد مسافرت با پرنسس هم تحقیق کرده ام که می توانم از تخفیفات رزرو جا در دراز مدّت و نیز تخفیف ویژه سالمندان استفاده کنم و در نتیجه مخارج من روزانه 135 دلار خواهد بود. پس روزی 65 دلار برایم باقی می ماند که میتوانم بقیه موارد را تأمین کنم:
1-    انعام و پول چای که روزانه فقط ده دلار خواهد بود.
2-    اگر بتوانم یواش یواش خودم را به رستوران برسانم، یا اگر سرویس داخل اطاق بتوانم داشته باشم، روزی ده وعده غذا می توانم بخورم (یعنی هر روز هفته را میتوانم صبحانه را در رختخواب صرف کنم).
3-    پرنسس دارای سه استخر شنا، اطاق آمادگی بدنی و ورزش، ماشین لباسشویی و خشک کن رایگان است و هر شب نمایش دارد.
4-    خمیردندان و تیغ مجّانی، صابون و شامپوی مجّانی دارند.
5-    با شما مثل مشتری رفتار می کنند نه مریض. 5 دلار انعام اضافه سبب میشود که تمامی کارکنان تلاش کنند در خدمتت باشند.
6-    هر 7 یا 14 روز با افراد جدیدی آشنا خواهم شد.
7-    تلویزیون اگر خراب شود، یا لامپ برق نیاز به تعویض داشته باشد، یا تشک نیاز به تعویض داشته باشد، اصلاً مسأله ای نیست؛ آنها همه چیز را مرتّب میکنند؛ وانگهی به علّت نابسامانی پیش آمده از تو معذرت خواهی هم میکنند.
8-    هر روز ملافه و حولۀ تمیز حاضر است و نیازی نیست از آنها تقاضا کنی.
9-    اگر در خانۀ سالمندان بیفتی و لگنت بشکند، تحت خدمات درمانی ویژۀ سالمندان قرار میگیری؛ امّا اگر در پرنسس بیفتی و لگنت بشکند، برای بقیه عمرت تو را در سوئیتی مستقر میکنند.
10-  امّا از همه بهتر! آیا امریکای جنوبی، کانال پاناما، تاهیتی، استرالیا، نیوزیلند، آسیا، یا هر جای دیگری را که بخواهی، مایلی ببینی؟  پرنسس دارای کشتی هایی است که به این نقاط هم سفر میکنند. پس در خانۀ سالمندان دنبال من نگردید؛ فقط از ساحل به کشتی زنگ بزنید.
پی نویس: فراموش نکنید که وقتی مردید، شما را از لبۀ کشتی به درون دریا می اندازند و مخارج کفن و دفن هم نخواهی داشت!
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2692
  • کل نظرات : 185
  • افراد آنلاین : 76
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 242
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 626
  • باردید دیروز : 291
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 1,855
  • بازدید ماه : 6,118
  • بازدید سال : 29,873
  • بازدید کلی : 285,875