loading...
حرفهای رنگین کمانی
رمیصا فخاری فر بازدید : 66 دوشنبه 16 مرداد 1391 نظرات (0)


این روزها .... همه جا .... حرف از " مـُـــــرغ " است، و در این میان .... هیچ کس.... صدای "خـــــــــروس" را نمی شنود! .... بیـــــــدار شدن ....از سیــــــــر شدن .... مهــــــم تر است .

رمیصا فخاری فر بازدید : 79 دوشنبه 16 مرداد 1391 نظرات (0)



تقریبا همه ما این را می‌‌دانیم که کلید کاهش وزن و تناسب اندام، کمتر خوردن و بیشتر ورزش کردن است. اما چند نفر از ما برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن به آن عمل می‌‌کنیم؟ به نظر می‌‌رسد برای کاهش وزن و تناسب اندام رعایت همین دو نکته کافی باشد، اما بعضی وقت‌ها پیش می‌‌آید که نمی‌‌توانیم از خوردن بعضی چیزها بگذریم یا شرایطی پیش نمی آید که ورزش کنیم. حال با این اوصاف، چگونه می‌‌توانیم با موفقیت به وزن ایده‌آل‌مان برسیم؟

چند توصیه برای مانکن شدن

برای رسیدن به وزن ایده آل به توصیه های زیر عمل کنید:
1- فکر کنید ببینید چه غذای کم‌کالری‌ای را می‌‌توانید به رژیم خود اضافه کنید، نه اینکه چه چیزی را از رژیم خود حذف کنید. این کار را با میوه و سبزی شروع کنید. سعی کنید روزانه 5 تا 9 وعده از میوه و سبزی‌های تازه استفاده کنید. شاید این مقدار زیاد به نظر برسد، اما این حجم از میوه و سبزی بسیار با ارزش است، چون بدن‌تان مقدار زیادی فیبر دریافت می‌‌‌کند و در هنگام صرف غذا احساس رضایت‌مندی بیشتری می‌‌کنید. با خوردن میوه و سبزی، هم کمتر می‌‌خورید و هم این مواد جایگزین چربی هایی می‌‌شوند که ممکن است از سایر غذاها به بدن شما برسد. این تنها مزیت میوه و سبزی نیست. بیش از 200 مطالعه نشان می‌‌دهد که میوه و سبزی، خاصیت پیشگیری از بیماری‌ را به دلیل سرشار بودن از مواد مفید دارند. کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌‌کنند حتما سر سفره ی غذا سبزی داشته باشید و سعی کنید در هر فصل حتما میوه و سبزی‌ همان فصل را بخورید. میوه و سبزی را تازه به تازه مصرف کنید و از پختن و سرخ‌ کردن بیش از اندازه‌شان بپرهیزید.

2- سعی کنید روزانه مقدار فراوانی آب یا نوشیدنی‌های کم کالری بنوشید. با این کار می‌‌توانید به خوردن غذاهای پرکالری خاتمه بدهید، یعنی وقتی دیدید که غذا زیاد می‌خورید، یک لیوان آب بردارید و دیگر بعد از آن غذا نخورید. اگر طعم آب خالی را دوست ندارید، می‌‌توانید کمی‌ آب لیمو یا چند قطره از آب میوه دیگری مثل آب انبه یا هلو که کالری کمتری دارند را به آن اضافه کنید، طوری که فقط طعم آن عوض شود.

3- اینکه زمان گرسنگی خود را بدانید خیلی مهم است. ببینید واقعا چه زمانی گرسنه هستید؟ هر زمانی که احساس کردید گرسنه هستید غذا بخورید، نه اینکه هر وقت و هر ماده غذایی که نزدیک‌ دست‌‌تان بود یا به شما تعارف کردند، بخورید. به دنبال علایم گرسنگی باشید. از خود‌تان بپرسید آیا واقعا گرسنه‌ام؟ گرسنگی به معنی این است که بدن‌‌تان نیاز به سوخت دارد. بنابراین زمانی که علامتی از گرسنگی در خود نمی‌‌بینید، غذاخوردن اصلا لازم و دلپذیر نیست.

وقتی هنگام گرسنگی غذا می‌‌خورید احساس بهتری دارید. معده هر کسی به یقین کمی‌ بزرگ تر از مشت اوست، پس به اندازه قابل قبول غذا بخورید. در این صورت نه زیاد گرسنه‌ می‌‌مانید و نه آنقدر می‌‌خورید که احساس پُری و نفخ کنید.

4- اگر عادت دارید شب‌ها هم بعد از شام چیزی بخورید، مواد کم‌کالری را انتخاب کنید. گاهی اوقات اتفاق می‌‌افتد که افراد بدون فکر و طبق عادت، شب‌ها بعد از شام هله هوله می‌‌خورند. بهتر این است که خودمان را به خوردن میوه عادت دهیم. خوردن چیپس، پفک و انواع هله هوله ها بعد از شام، زمانی که همه دورهم نشسته‌اند و در حال دیدن تلویزیون هستند، در چاق شدن‌ بسیار موثر است، چون حالا دیگر گرسنه‌‌ نیستید و دارید اضافه بر نیاز بدن کالری دریافت می‌‌کنید.

سعی کنید کمتر سمت آشپزخانه بروید یا حداقل از خوراکی های کم‌کالری‌تر استفاده کنید.

5- از خوردن غذاهای مورد علاقه ی ‌خود لذت ببرید، البته به مقدار کافی، چون مصرف بیش از اندازه این غذاها موجب وزن‌گیری بیشتر می‌‌شود. به جای اینکه غذاهای مورد علاقه‌تان را از رژیم خود حذف کنید، کمتر این غذاها را بخورید. سعی کنید به جای خوردن انواع گوناگون غذا، تنها یک مورد از بهترین مواد مورد علاقه‌‌تان را انتخاب کنید یا مقدار کمی از چیزی را که دوست دارید، بخورید. می‌‌توانید از هر آنچه مورد علاقه‌‌تان است بخورید، اما به خاطر داشته باشید که اعتدال را باید رعایت کنید.

6- در طول روز چند وعده غذای کم‌حجم بخورید. مطالعات نشان می‌‌دهد کسانی که چهار تا پنج وعده در روز غذا می‌‌خورند بهتر می‌توانند اشتها و وزن‌شان راکنترل کنند. بنابراین بهتر است کل کالری‌ای را که باید در طول روز دریافت کنید، به چند بخش کوچک تقسیم کنید و در تمام طول روز از غذای خود لذت ببرید. با این برنامه‌ریزی، شام باید آخرین وعده‌ای باشد که می‌‌خورید.

7- آشپزخانه را با انواع غذاهای سالم پُر کنید. داشتن غذاهایی که سریع آماده می‌‌شوند و می‌‌توان مثل یک ساندویچ کوچک و با یک دست خورد، برای کاهش وزن بسیار موثر است. اگر غذاهایی به اندازه یک ساندویچ کوچک که ظرف مدت 5 یا 10 دقیقه آماده می‌‌شوند، در خانه داشته‌ باشید کمتر پیتزا سفارش می‌‌دهید. پس سعی کنید این مواد را همیشه در آشپزخانه داشته‌ باشید. پف‌فیل یا ذرت (با 94 درصد چربی که هر یک فنجان آن 20 تا 25 کالری دارد) را می‌‌توانید ظرف دو دقیقه یا کمتر تهیه کنید. سبزی‌ها، حبوبات، گوجه‌فرنگی و تکه‌های کوچک مرغ که به‌سرعت پخته و یا کباب می‌‌شوند، نیز مناسب هستند.

8- در هر فصل، مطابق همان فصل غذا بخورید. اگر میوه و سبزی دوست ندارید، شاید به این دلیل است که میوه و سبزی‌ را در فصل خاص خودش نمی‌‌خورید. زمانی که میوه‌ها و سبزی‌های فصل خاص خود را می‌‌خورید هم تازه‌تر هستند و هم خوشمزه‌تر.

9- یک ظرف برنج را با یک ظرف سبزی عوض کنید. به راحتی می‌‌توانید با خوردن کمتر برنج یا نان اضافه وزن خود را از دست بدهید. در ازای آن می‌‌توانید یک بشقاب کاهو یا سالاد سبزی‌ بخورید. با این کار میزان نشاسته‌ دریافتی حاصل از خوردن برنج را 100 تا 200 کالری کم خواهید کرد.

10- برای رفع استرس غذا نخورید. درست است که بیشتر ما هنگام استرس، شروع به غذا خوردن می‌‌کنیم، اما سعی کنید برای رهایی از استرس به جای روی آوردن به غذا، کتاب بخوانید، به موزیک گوش کنید، چیزی بنویسید، نفس عمیق بکشید یا به آلبومی‌ نگاه کنید که شما را به یاد خاطرات خوب می‌‌اندازد.
 

رمیصا فخاری فر بازدید : 81 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (0)


بر اساس نتایج یک پژوهش جدید دیابت و قند به بیماری‌های روحی روانی منجر می‌شود.

عاشق قند نبودن سخت است. قند همه جا هست در شکلات، بستنی، نوشیدنی‌های گازدار، شیرینی‌جات و خلاصه هر خوراکی شیرین حاوی قند است.


خوراکی‌های مدل غربی که امروزه بخش اعظمی از دنیا را پر کرده‌اند حاوی میزان زیادی قند می‌باشند. قند و این نوع خوراکی‌های شیرین نه تنها به اضافه وزن منجر می‌شوند بلکه خطر ابتلا به بیماری دیابت را نیز افزایش می‌دهد.

از این بدتر که همین بیماری دیابت نیز به نوبه‌ی خود خطر بیماری‌های روحی روانی به ویژه افسردگی و شیزوفرنی را بالا می‌برد.


شیزوفرنی یک بیماری روانی است که مشخصه ی آن عدم توانایی درک و یا بیان واقعیت است. این بیماری دارای عوارضی همچون عدم ارتباط منطقی در رفتار و گفتار، انزوا و گوشه نشینی بیش از حد و هذیان و توهم است.


برای رسیدن به این نتیجه، محققان از موش‌های آزمایشگاهی استفاده کردند که در متابولیسم انسولین دچار مشکل بودند.

در واقع محققان قصد داشتند حالتی مانند دیابت ایجاد کنند برای همین از این موش‌ها استفاده کردند. بعد از بررسی‌ها مشاهده کردند این موش‌ها ناهنجاری‌های رفتاری مشابه یک بیمار مبتلا به شیزوفرنی از خود نشان می‌دهند.


علاوه بر این محققان متوجه شدند میزان هورمون دوپامین این موش‌ها کمتر از حد معمولی است. هورمون دوپامین مانند هورمون‌های سروتونین یک ماده‌ی شیمیایی است که حالت خوشی و لذت ایجاد می‌کند. 

در واقع به این هورمون، هورمون لذت نیز گفته می‌شود. محققان معتقدند که میزان کم هورمون دوپامین یا سروتونین می‌تواند باعث بروز افسردگی شود.


محققان معتقدند که دیابت و عدم توانایی بدن در استفاده‌ی درست از قند باعث می‌شود که ذخیره‌ی دوپامین مغز کاهش پیدا کند و این حالت نیز در نهایت به افسردگی منجر می‌شود.


به عقیده‌ی متخصصان افسردگی در بین افراد دیابتی 25 درصد است در حالی که این میزان در افرادی غیر دیابتی فقط 10 درصد تخمین زده شده است.
از این گذشته نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که الکل مصرف می‌کنند نیز به طور چشمگیری در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. به خاطر اینکه الکل نیز روی ذخیره‌ی دوپامین مغز تأثیر دارد و باعث کاهش آن می‌شود.

محققان معتقدند که دیابت و عدم توانایی بدن در استفاده‌ی درست از قند باعث می‌شود که ذخیره‌ی دوپامین مغز کاهش پیدا کند و این حالت نیز در نهایت به افسردگی منجر می‌شود


در سال 2000 نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان داد که میزان خودکشی در بین افراد افسرده بین 2 تا 9 درصد است. یعنی 2 تا 9 درصد افراد افسرده دست به خودکشی می‌زنند. متأسفانه افرادی از بیماری‌های روحی روانی رنج می‌برند به اندازه‌ی کافی مشکلات دارند و زمانی که پزشکان به آن‌ها می‌گویند دچار بیماری دیابت نیز هستند به طور کامل به هم می‌ریزند. 

این افراد باید بدانند که می‌توانند با انجام کارهای ساده‌ای، بیماری خود را مدیریت کنند و افراد دیگر نیز وجود دارند که با این قبیل مشکلات مواجه هستند. تنها کاری که می‌توانند انجام دهند که بسیار موثر نیز می‌باشد این است که تغییراتی در تغذیه‌ی خود و سبک زندگی‌شان ایجاد کنند.


برخی‌ها دیابتی‌ها را متهم می‌کنند که تقصیر از خوشان است که به این بیماری مبتلا شده‌اند. یعنی اینکه با مصرف بیش از حد قند و بی تحرک بودن دیابتی شده‌اند. با این حال باید بدانید که دیابت بین افرادی که از بیماری‌های روحی روانی رنج می‌برند نیز وجود دارد.

در واقع مثل یک تیغ دو لبه است. یعنی افرادی که از بیماری‌های روحی رنج می‌برند در معرض دیابت و همچنین دیابتی‌ها در معرض خطر بیماری‌های روحی روانی قرار دارند.

مصرف داروهای ضدافسردگی می‌تواند به اضافه وزن قابل توجهی منجر شود. به خاطر این که ورزش مداوم و مصرف مواد غذایی سالم برای فردی که افسرده است و فشارهای روحی و روانی زیادی را تحمل می‌کند امکان پذیر نیست. 

یعنی این که فرد افسرده به اصطلاح دل و دماغ ورزش کردن ندارد و اصلاً نمی‌تواند تغذیه‌ی سالمی داشته باشد. برای همین بیشتر در معرض چاقی قرار می‌گیرد.


لازم است که شما، دوستان و خانواده‌تان اطلاعات کافی در مورد بیماری دیابت داشته باشید. بدانید که بعد از ابتلا به این بیماری چه کار باید بکنید و چگونه به خود و دیگران کمک کنید. 

مهم است که در مصرف قند و شیرینی‌جات صنعتی و غیره احتیاط کنید. شما می‌توانید با داشتن تغذیه‌ی سالم و ورزش منظم بسیاری از بیماری‌ها را از خود دور کنید. 

توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید فشارهای روحی و استرس‌هایتان را با 
دعا، ورزش‌هایی مثل یوگا و غیره کنترل کنید

رمیصا فخاری فر بازدید : 80 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (0)

 


 
 
Great JAPANESE Proverb:

"If one can do it, U too can do it,
If none can do it, U must do it."
 
شعار بزرگ ژاپنیها:
اگر یک نفر می تواند کاری را انجام دهد, تو هم می توانی آن را انجام دهی.
اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد, تو باید آن را انجام دهی.
 
 
Its IRANIAN Version:

"If one can do it, let him do it.
If none can do it, why waste our time on it!!!!"
 
نسخه ایرنی این شعار:
اگر کسی می تواند کاری را انجام دهد, اجازه بده آن را انجام دهد.
اگر کسی نمی تواند کاری را انجام دهد, چرا ما وقتمان را برای آن تلف کنیم؟!!!

 

رمیصا فخاری فر بازدید : 73 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (1)

 


なだや羅やわマヤなた 名棚や探したい以下対する 目指し回友人目指し差が愛する なたさるかなだ羅山な滝さやかあ なやマヌらは坂花やまあ傘話間に 魚玉らはがやわまぁら花や なたまやかあさらやわはさたなは やなたきたなよいさは早見たかあやバカにかわ 鼻高なわ谷中あだ名はさな たかなあかさやなやまなたあかさ なや帆な肉違耶なだや羅やわマヤなた 名棚や探したい以下対する 目指し回友人目指し差が愛する なたさるかなだ羅山な滝さやかあ なやマヌらは坂花やまあ傘話間に 魚玉らはがやわまぁら花や なたまやかあさらやわはさたなは やなたきたなよいさは早見たかあやバカにかわ 鼻高なわ谷中あだ名はさな たかなあか
さやなやまなたあかさ なや帆な肉違耶なだや羅やわマヤなた 名棚や探したい以下対する 目指し回友人目指し差が愛する なたさるかなだ羅山な滝さやかあ なやマヌらは坂花やまあ傘話間に 魚玉らはがやわまぁら花や なたまやかあさらやわはさたなは やなたきたなよいさは早見たかあやバカにかわ 鼻高なわ谷中あだ名はさな たかなあかさやなやまなたあかさ なや帆な肉違耶なだや羅やわマヤなた 名棚や探したい以下対する 目指し回友人目指し差が愛する なたさるかなだ羅山な滝さやかあ なやマヌらは坂花やまあ傘話間に 魚玉らはがやわまぁら花や なたまやかあさらやわはさたなは やなたきたなよいさは早見たかあやバカにかわ 鼻高なわ谷中あだ名はさな たかなあかさやなやまなたあかさ なや帆な肉違耶なだや羅やわマヤなた 名棚や探したい以下対する 目指し回友人目指し差が愛する なたさるかなだ羅山な滝さやかあ なやマヌらは坂花やまあ傘話間に 魚玉らはがやわまぁら花や なたまやかあさらやわはさたなは やなたきたなよいさは早見たかあやバカにかわ 鼻高なわ谷中あだ名はさな たかなあかさやなやまなたあかさ なや帆な肉違耶なだや羅やわマヤなた 名棚や探したい以下対する 目指し回友人目指し差が愛する なたさるかなだ羅山な滝さやかあ なやマヌらは坂花やまあ傘話間に 魚玉らはがやわまぁら花や なたまやかあさらやわはさたなは やなたきたなよいさは早見たかあやバカにかわ 鼻高なわ谷中あだ名はさな たかなあかさやなやまなたあかさ なや帆な肉違耶なだや羅やわマヤなた 名棚や探したい以下対する 目指し回友人目指し差が愛する なたさるかなだ羅山な滝さやかあ なやマヌらは坂花やまあ傘話間に 魚玉らはがやわまぁら花や なたまやかあさらやわはさたなは やなたきたなよいさは早見たかあやバカにかわ 鼻高なわ谷中あだ名はさな たかなあかさやなやまなたあかさ なや帆な肉違耶なだや羅やわマヤなた 名棚や探したい以下対する 目指し回友人目指し差が愛する なたさるかなだ羅山な滝さやかあ なやマヌらは坂花やまあ傘話間に 魚玉らはがやわまぁら花や なたまやかあさらやわはさたなは やなたきたなよいさは早見たかあやバカにかわ 鼻高なわ谷中あだ名はさな たかなあかさやなやまなたあかさ なや帆な肉違耶

واقعا ناراحت کننده بود!!!
من که اعصابم به هم ریخت !!!!!

به خصوص اونجاش که میگه

まなたあかさ なや帆な肉違耶なだや羅やわマヤなた 名棚や探したい以下対する 目指し回友人目指し差が愛する なたさるかなだ羅山な滝さやかあ なやマヌらは坂花やまあ傘話間に 魚玉

واقعا داغون شدم

 

رمیصا فخاری فر بازدید : 68 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (0)

 

 مردی كه همسرش را از دست داده بود ، دختر سه ساله اش را بسیار دوست می داشت . دخترك به بیماری سختی مبتلا شد ، پدر به هر دری زد تا كودك سلامتی اش را دوباره به دست آورد ، هرچه پول داشت برای درمان او خرج كرد ولی بیماری جان دخترك را گرفت و او مرد . 
پدر در خانه اش را بست و گوشه گیر شد . با هیچكس صحبت نمی كرد و سركار نمی رفت . دوستان و آشنایانش خیلی سعی كردند تا او را به زندگی عادی برگردانند ولی موفق نشدند . 
شبی پدر رویای عجیبی دید . دید كه در بهشت است و صف منظمی از فرشتگان كوچك در جاده ای طلایی به سوی كاخی مجلل در حركت هستند . 
هر فرشته شمعی در دست داشت و شمع همه فرشتگان بجز یكی روشن بود . مرد وقتی جلوتر رفت و دید كه فرشته ای كه شمعش خاموش است ، همان دختر خودش است . پدر فرشته غمگینش را در آغوش گرفت و او را نوازش داد ، از او پرسید : دلبندم ، چرا غمگینی ؟ چرا شمع تو خاموش است ؟ 
دخترك به پدرش گفت : بابا جان ، هر وقت شمع من روشن می شود ، اشكهای تو آن را خاموش می كند و هر وقت تو دلتنگ می شوی ، من هم غمگین می شوم . پدر در حالی كه اشك در چشمانش حلقه زده بود ، از خواب پرید.

 
رمیصا فخاری فر بازدید : 77 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (1)

 

قلب یک فروردینی را میتوانی تسخیر کنی
به احساسش احترام بگذار
در جمع به او بیشتر از سایرین توجه کن
ازادی اش را سلب نکن
به کارهای روزانه اش علاقه نشان بده
هرگز به او دروغ نگو
اسمش را به بهترین حالت صدا بزن
او را با کسی مقایسه نکن
فراموش نکن او فروردینی ست
و خاص..

 

رمیصا فخاری فر بازدید : 68 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (0)

 

در شمالی ترین،شهر دانمارکی ها می توان یک نشانه قرآنی را دید. در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان دید. جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این پدیده زیبا بوجود می آید و این همان چیزی است که در قرآن آمده است

سوره مباركه فرقان آیه53
« و هو الذي مَرَجَ البحرينِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَينَهما بَرزَخا و حِجراً مَ
هجوراً»

و اوست كسي كه دو دريا را موج زنان به سوي هم روان كرد اين يكي شيرين و آن يكي شور و تلخ است وميان آن دو حريمي استوار قرار داد

 

رمیصا فخاری فر بازدید : 80 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (0)

 



کودک‌درون موجودی بسیار جسمانی‌ست
شاید وقتی ورزش می‌کنید
یا می‌رقصید
یا فقط به پیاده‌روی در کنار ساحل شنی دریا سرگرمید
و به بال‌زدن‌های مرغ‌های دریایی گوش سپرده‌اید

کودک‌درون تان نمایان شود
شاید کودک‌درون تان در یک روز داغ تابستانی به شما بگوید که یک لیوان شربت خنک می‌خواهد
یا در سینما ذرت بو داده
یا در یک غروب زمستان کاسه‌ای سوپ داغ
یا ...

گاه کودک‌درون می‌خواهد در یک بعدازظهر، زیر پتویی نرم چرتی بزند
گاه می‌خواهد به کوهستان یا ییلاق برود
شاید هم بخواهد لباسی زیبا با رنگ‌های تند وحشی بپوشد
یا گردن‌بندی با طرح پروانه یا ستاره به خود آویزان کند
گاه شاید بخواهد با شلوار جین کهنه‌اش در باغچه پرسه بزند
یا بلوزی رنگ و رو رفته اما پرخاطره را بپوشد
یا کلاه پدربزرگ را به سر کند
بعضی از کودک‌های درون نمی‌توانند بدون توپ‌بازی زندگی کنند
بعضی‌ها ضیافت عصرانه را ترجیح می‌دهند

لحظه‌ای فکر کنید و ببینید کودک‌درون شما از چه راه‌هایی خود را در زندگی‌تان نمایان می‌کند؟؟

 

رمیصا فخاری فر بازدید : 75 شنبه 14 مرداد 1391 نظرات (0)

 

یک روز یه ترکه

اسمش ستارخان بود، شاید هم باقرخان.. ؛
خیلی شجاع بود، خیلی نترس.. ؛
یکه و تنها از پس ارتش حکومت مرکزی براومد، جونش رو گذاشت کف دستش و سرباز راه مشروطیت و آزادی شد، فداکاری کرد، برای ایران، برای من و تو، برای اینکه ما تو این مملکت آزاد زندگی کنیم

یه روز یه رشتیه..

اسمش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان جنگلی؛
برای مهار کردن گاو وحشی قدرت مطلق شاه تلاش کرد، برای اینکه کسی تو این مملکت ادعای خدایی نکنه؛
اونقدر جنگید تا جونش رو فدای سرزمینش کرد

یه روز یه لره...

اسمش کریم خان زند بود، موسس سلسله زندیه؛
ساده زیست، نیک سیرت و عدالت پرور بود و تا ممکن می شد از شدت عمل احتراز می کرد

یه روز یه قزوینی یه...

به نام علامه دهخدا ؛
از لحاظ اخلاقی بسیار منحصر بفرد بود و دیوان پارسی بسیار خوبی برای ما بر جا نهاد

یادمون نره یه روز ما همه با هم بودیم...، ترک و رشتی و لر و اصفهانی...........

 

رمیصا فخاری فر بازدید : 85 شنبه 14 مرداد 1391 نظرات (0)


اگر با دلت کسی را دوست داشتی ، جدی نگیر ؛ چون کارِ دل دوست داشتنه ؛ مثل کارِ چشم که دیدنه.
اما اگر روزی با عقلت کسی را دوست داشتی، بدان چیزی را که تجربه میکنی همان "عشــــــــق" است.

(افلاطون)

 

رمیصا فخاری فر بازدید : 46 شنبه 14 مرداد 1391 نظرات (1)




از همان روز اول که به دنیا می آییم دلمان خوش است
دلمان خوش است که مادری داریم که شیرمان می دهد
دلمان خوش است که پدری داریم که می توانیم با موهای صورتش بازی کنیم
دلمان خوش است که همه گوسفند ها و گاو ها و مرغ ها برای شکم ما آفریده شده اند
دلمان به این خوش می شود که زمین زیر پای ماست و آسمان هم
دلمان به قیافه خودمان توی آینه خوش می شود
یا به اینکه توی جیبمان یک دسته اسکناس داریم
دلمان به لباس نویی خوش می شود و به اصلاح سر و صورتی ذوق می کنیم
یا وقتی که جشن تولدی برایمان می گیرند
یا زمانی که شاگرد اول می شویم
دلمان ساده خوش می شود به یک شاخه گل یا هدیه ای که می گیریم
یا به حرف های قشنگی که می شنویم
دلمان به تمام دروغ ها و راست ها خوش می شود
به تماشای تابلویی یا منظره ای یا غروبی یا فیلمی در سینما و شکستن تخمه ای
دلمان خوش می شود به اینکه روز تعطیلی را برویم کنار دریا و خوش بگذرانیم
مثلا با خنده های بی دلیل
یا سرمان را تکان بدهیم که حیف فلانی مرد یا گریه کنیم برای کسی
دلمان خوش می شود به تعریفی از خودمان و تمسخری برای دیگران
یا به رفتنی به مهمانی و نگاه های معنی دار و اینکه عاشق شده ایم مثلا
دلمان خوش می شود به غرق شدن در رویاهای بی سرانجام
به خواندن شعرهای عاشقانه و فرستادن نامه های فدایت شوم
دلمان ساده خوش می شود با آغوشی گرم و حرف هایی داغ
دلمان خوش است که همه چیز روبراه است
که همه دوستمان دارند
که ما خوبیم
چقدر حقیریم ما...
چقدر ضعیفیم ما...
دلمان خوش است که می نویسیم و دیگران می خوانند و عده ای می گویند، آه چه زیبا
و بعضی اشک می ریزند و بعضی می خندند
دلمان خوش است به لذت های کوتاه ... به دروغ هایی که از راست بودن قشنگ ترند
به اینکه کسی برایمان دل بسوزاند یا کسی عاشقمان شود
با شاخه گلی دل می بندیم و با جمله ای دل می کنیم
دلمان خوش است به شب های دو نفری و نفس های نزدیک
دلمان خوش می شود به برآوردن خواهشی و چشیدن لذتی
و وقتی چیزی مطابق میل ما نبود
چقدر راحت لگد می زنیم و چه ساده می شکنیم همه چیز را
روز و شب ها تمام می شود و زمان می گذرد
دلمان خوش می شود به اینکه دور و برمان پر می شود از بچه ها
دلمان به تعریف خاطره ها خوش می شود و دادن عیدی
دلمان به اینکه دکتر می گوید قلبت مشکلی ندارد ذوق می کند
و اینکه می توانیم فوتبال تماشا کنیم و قرص نیتروگلیسیرین بخوریم
دلمان به خواب های طولانی و بیداری های کوتاه خوش است
و زمان می گذرد




حالا دلمان خوش می شود به گریه ای و فاتحه ای
به اینکه کسی برایمان خیرات بدهد و کسی و به یادمان اشک بریزد
ذوق می کنیم که کسی اسممان را بگوید
و یا رهگذری سنگ قبرمان را بخواند
و فصل ها می گذرد
دلمان تنها به این خوش می شود که موشی یا کرمی از گوشت تنمان تغذیه کند
یا ریشه گیاهی ما را بمکد به ساقه گیاهی
دلمان خوش است به صدای عبور آدم هایی که آن بالا دلشان خوش است که راه می روند
روی قبر ما
و دلمان می شکند از لایه های خاکی که سنگ قبرمان را در مرور زمان می پوشاند
و اینکه اسممان از یاد بچه ها رفته است
و زمان باز می گذرد




دلمان خوش است به استخوان بودن
به هیچ بودن
به خاک بودن دلمان خوش است
به مورچه ها و موش ها و مارها




ما آدم ها چه راحت دلمان خوش می شود
مثل کودکانی که هنوز نمی فهمند
ما اشرف مخلوقات عالم هستیم و چقدر خوش به حالمان می شود که بگویند ما خیلی خوبیم ... !
و من دلم خوش است به نوشتن همین چند جمله
و این است پایان سایه روشن هستی ...


تعداد صفحات : 90

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2692
  • کل نظرات : 185
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 4,287
  • بازدید ماه : 4,287
  • بازدید سال : 36,248
  • بازدید کلی : 292,250